zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

czwartek, 16 czerwca 2011

cynamonowe ślimaczki

Moje ulubione Ciasteczka,
pyszna nuta cynamonu
drożdżowe - specjalność mamy
pochodzenie ponoć Szwedzkie choć znane też na Słowacji

 


składniki 
ciasto: 
665 g mąki
100 g masła
330 ml mleka
30 g drożdży 
100 g cukru
1 łyżeczka soli
1 jajko
1 żółtko

nadzienie: (około)
30 g masła
33 g cukru
cynamon 

Stop masła, wymieszaj z mlekiem. Dodaj cukier, w krusz drożdże. Po około 10 min. dodaj mąkę i łyżeczkę soli. Zagnieć ciasto. Gdy stanie się elastyczne, przykryj i pozostaw w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na 30-40 min. Po tym czasie ciasto podziel na 3 porcje. Każdą cienko rozwałkuj na kwadrat. Następnie posmaruj masłem, posyp równomiernie cukrem i cynamonem. Zwiń w roladę i pokrój na plastry. 
Ślimaczki ułóż na blaszce, pozostaw 15-30 min do wyrośnięcia. Piecz w 200 st. C 5-8 min.

ilość: dużo, ponad 20 sztuk, choć to zależy od wielkości ślimaków 
Posted by Picasa

4 komentarze:

  1. uwielbiam.. za każdym razem kiedy widzę mam w głowie twoją mamę bo kiedy były ślimaczki przepis był tajemnicą jej właśnie.. a chyba raz moim życiu miałam taki fart trafić na nie w wykonaniu Maryś.. cieszą, nie wiem czy się odważę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) mama ma dużo takich tajemnic, często z powodu robienia ciast na oko
    To były pierwsze ślimaczki w moim wykonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe:) ale mam na nie chętkę, niestety ostatnio mnie ominęły. Proszę o powtórkę:)

    OdpowiedzUsuń