zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

niedziela, 29 września 2013

warsztaty chlebowe



Wczoraj miałąm okazję wziąć udział w warsztatach  Pieczenie chleba na zakwasie oraz mielenie mąki 
Gdzie potwierdziłam swoją domową i rodzinną wiedzę na temat chlebów.
Miejsce warsztatów piękne, przygotowane profesjonalnie, ale i domowo. Bez szczególnej medializacji i promocji ekstrawagandzko eksluzywnych szprzętów kuchennych i innych gadżetów... 


W programie warsztatów było - od ziarenka do bochenka … czyli słów kilka o:
• ZBOŻACH - z których możemy pozyskać mąkę, o ich właściwościach,
• MĄCE – o TYPach mąki - od białej do razowej 
• ZAKWASIE, genialnym dziele przypadku! – o jego właściwościach, wymaganiach, zależnościach i szerokim zastosowaniu w naszej kuchni.
• najprostszy przepis na chleb czyli mąka + woda + zakwas + sól = chleb, oraz kilka innych wariantów !


W czasie warsztatów zrobiliśmy zaczyn, z którego każdy otrzymał swoją porcję zakwasu. Mieliliśmy mąkę razową z ekologicznych ziaren żyta, orkiszu, płaskurki, jęczmienia, owsa w młynku kamiennym. 


W menu warsztatów było między innymi:
kromka domowego chleba na zakwasie z prawdziwym wiejskim masłem oraz dodatki jak gomasio, powidła z buraka cukrowego.

Polecam! 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Okropnie żałowałam, że nie mam ze sobą aparatu!!! bo warunki były niesamowite :( więc zdjęć nie mam

      Usuń