zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

sobota, 27 września 2014

ocet winny jabłkowy

domowy czyli BIO i EKO ocet jabłko i jego właściwości




"Na ocet jabłkowy nadaje się każda odmiana jabłek. Mogą być bardzo kwaśne, małe , nieforemne. Jabłka kroję na plasterki, razem ze skórką i gniazdami nasiennymi. Nie myję ich wodą – na skórce są drożdże potrzebne do fermentacji. Jeśli jednak mycie jest konieczne, to będzie trzeba dodać drożdży winiarskich. 
Pokrojone owoce umieszczam w naczyniu. Odstawiam w ciepłe miejsce . Jabłka zalewam zimną  wodą z cukrem – 4 łyżki cukru na litr wody. Po kilkunastu godzinach pojawiają się bąbelki – znak rozpoczętej fermentacji."


w ł a ś c i w o ś c i    o c t u    j a b ł k o w e g o
  • uszczelnia i uelastycznia naczynia krwionośne. Ma zastosowanie w profilaktyce i leczeniu żylaków , cery naczynkowej (stosować wewnętrznie i zewnętrznie, np. jako  tonik do twarzy; ocet należy rozcieńczyć 1/1 ).
  • dostarcza mikroelementy , minerały i aminokwasy – wyodrębniono w nim kilkadziesiąt dobroczynnych substancji.
  • neutralizuje toksyny i wspomaga ich wydalanie; neutralizuje szkodliwe substancje wytwarzane podczas ataku alergii.
  • pomaga w leczeni nadciśnienia , cukrzycy, reguluje poziom cholesterolu we krwi.
  • Ocet winny jabłkowy pomaga w odchudzaniu. Zmniejsza apetyt. Przyspiesza  tempo spalania tłuszczu.


więcej na : www.herbiness.com

(znajdziesz tam również fotografie poszczególnych etapów fermentacji)

3 komentarze:

  1. A ja próbowałam zrobić i to nawet dwa razy;) ale zamiast sfermentować to mi spleśniał :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm.. szkoda! trochę też sie tego bałam ale na szczęście nic sie nie stało.
      niestety nie wiem jaka może być przyczyna.
      tu http://wkuchennymoknie.blox.pl/2012/11/JAK-ZROBIC-SMACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html pisze że to zależy od rodzaju jabłek.

      ja swoich nie myłam bo były ze sprawdzonego źródła, tak jak zaleca na www.herbiness.com

      Usuń
    2. Ale! Skoro mi o tym przypomniałaś, to podejmuję wyzwanie jeszcze raz:) Może tym razem się uda? :)))

      Usuń