zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

piątek, 1 kwietnia 2011

ciasto ekspres

Na chandrę i deszczowy dzień, 
bądź niezapowiedzianych gości 

5 minut i gotowe! 

Nie wierzycie? 
Ja dopóki nie sprawdziłam też miałam wątpliwości 


   składniki: 
4 płaskie łyżki mąki
4 płaskie łyżki cukru
2 płaskie łyżki kakao
4 łyżki mleka
4 łyżki oleju
1 jajko
szczypta proszku do pieczenia
 dżem lub masa do przełożenia
mikrofalówka 


wersja exclusive:
z bitą śmietaną 36 % ( 1 szklanka) 









Wszystkie składniki dokładnie wymieszać w miseczce o pojemności co najmniej 400 ml,a następnie wstawić na 3-3,5 minuty do  mikrofalówki. 
Mało czarów i gotowe :)
Można przełożyć, bądź posmarować z wierzchu dżemem albo kremem.

Moja wersja jest exclusive z bitą śmietaną :) wystarczy 1 szklanka. Miksuje się około 3 minuty, czyli czas pieczenia ciasta.
Z podanych składników wychodzi porcja na dwie osoby lub jednego łasucha.

Ważne! ciasto należy spożyć zaraz po przygotowaniu, gdyż dość SZYBKO wysycha i twardnieje ! 


przepis zaczerpnięty z bloga Gruszka_z_fartuszka 

2 komentarze:

  1. nie mam mikrofali! ile to by sie w piecu robiło? i na jakiej temperaturze?

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to urok tego ciasta że można szybko zrobić bo w mikrofali

    nie robiłam tego w piecu, ale jak na moje oko to może z 10 - 20 min, około 180 st.
    Choć w takim wypadku bardziej polecam muffinki bo jak się już nagrzewa piekarni to bardziej się opłaca: więcej sztuk a i pracy też nie tak dużo :)

    OdpowiedzUsuń