zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

środa, 19 stycznia 2011

niespodziankowe muffinki

Muffinki to mój sposób na coś dobrego gdy nie mam dużo czasu, 
a chcę sprawić słodką niespodziankę przyjaciołom  :)  



Urodzinowe Muffinki: 
czekoladowo - bananowe z orzechami laskowymi

składniki:
150 g mąki pszennej
150 g mąki orkiszowej (bądź pszennej razowej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
125 g miękkiego masła
200 g cukru (ja dałam około 180g) 
3 duże jajka
2 dojrzałe banany
60 ml mleka
120 g wiórków gorzkiej czekolady
120 g pokrojonych (zmielonych) orzechów laskowych (lub włoskich)\
nutella 

liczba babeczek: około 20
czas pieczenia: 20-25 min

Rozgrzej piekarnik do 190 st C. W dużej misce wymieszaj obydwa rodzaje mąki (wcześniej przesiane), proszek do pieczenia, sodę i sól.  Orzechy laskowe podpiecz w piekarniku (około 180ºC przez kilka minut, mieszając od czasu do czasu) lub na patelni. Obierz ze skórki (wystarczy potrzeć w dłoni, z podpieczonych orzechów skórka bardzo łatwo schodzi). Posiekać lub zmielić.
W drugiej misce mikserem utrzyj masło z cukrem. Następnie kolejno dodawaj jajka, rozgniecione banany, mieszankę z mąki oraz mleko. Na koniec ręcznie wmieszaj wiórki czekoladowe i orzechy. Foremki wysmaruj masłem i oprósz mąką lub wyłóż papilotkami. Foremki wypełniaj ciastem do połowy, nakładaj łyżeczką nutellę i zalej foremkę resztą ciasta. Powstanie pyszna niespodzianka w środku.  Piecz przez 20-25 min. Po upieczeniu odstaw babeczki do schłodzenia. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz