zapraszamy do odwiedzenia naszej wirtualnej książki kucharskiej, którą będziemy uzupełniały wypróbowanymi przez siebie przepisami

siostry

czwartek, 10 lutego 2011

pikantny poranek


Przyszła kolej na zaprezentowanie moich kulinarnych eksperymentów
Zacznę od sałatki nazwanej przez N.L. wietnamskim odpowiednikiem Coleslaw,
z braku części składników powstała moja lepsza wersja ;)

Jednym z magicznych składników jest mięta, myślę że nadaje ona świeżości,
 niestety mamy zimę więc zastąpiłam ją pietruszką, dostępną w naszych "wiecznie zielonych" supermarketach.
Jedno jest pewne, jak tylko pojawi się mięta na pewno znów ją wypróbuję!
 Sałatka przywodzi na myśl kolorowy, słoneczny i świeży pikantny poranek.

 

składniki: 
1 pozbawiona nasion i zmiksowana papryczka chili
1 duży, obrany i starty ząbek czosnku
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka mielonego kminku 
1 łyżeczka octu (dałam jabłkowy)
1 1/2 łyżeczki soku z limonki
1 1/2 łyżki oliwy z oliwek
pół drobno posiekanej cebuli
pieprz użyłam kolorowego
200 g poszatkowanej białej kapusty
2 starte marchewki
200 g pokrojonej na paski gotowanej lub grillowanej piersi z kurczaka
duży pęczek mięty lub pietruszki

Najpierw przygotowujemy dressing, który powinien postać około pół godziny, żeby smaki się przegryzły. Do miski wrzucamy chili, czosnek, cukier, ocet, sok z limonki, cebulę, łyżeczkę kminku, oliwę i doprawiamy pieprzem. 
Następnie szatkujemy kapustę, którą osoloną też odstawiamy na pół godziny aby stała się chrupka.  W tym czasie ścieramy marchewkę, wcześniej obraną. przygotowujemy kurczaka: jeśli decydujemy się go grillować to trzeba przygotować pół godz. wcześniej marynatę, ja przygotowałam  marynatę jogurtową. Grillujemy i kroimy na paski.
Po pół godz. kapustę opłukamy i mieszamy z resztą składników. Na koniec dodajemy posiekaną miętę. 

Sałatkę można przechowywać w lodówce dzień lub dwa.  Składniki na 2-4 porcje.
Inspirowana Wietnamską sałatką N. Lawson z Nigella Gryzie 
  
Posted by Picasa

1 komentarz:

  1. wczoraj dokonałam odkrycia, że w naszych "wiecznie zielonych" supermarketach można kupić też miętę!

    OdpowiedzUsuń